130114.

 
Jag väntade på den här dagen - dagen då jag skulle nå botten. Den kom som från en klarblå himmel. Jag kunde inte sortera mina egna tankar, kunde inte känna vad jag kände. Jag kände mig trasig, som om hela mitt inre gått i tusen bitar. Som tur var har jag haft turen att ha familj & vänner som backat upp mig, som hållt mig uppe när jag inte orkat bära mig själv. Som pratat med mig, lyssnat på mig, tröstat mig, stöttat mig. Det får mig att vilja fortsätta, det får mig att vilja må bra igen. Jag mår bra när jag tänker på vilka fina människor jag har runt omkring mig. Jag hade inte klarat mig utan er. Jag kommer aldrig kunna visa er hur mycket ni betyder, för ord räcker inte till. Men jag kommer finnas här för er lika mycket som ni har funnits här för mig och jag kommer att göra allt som står i min makt för att ni ska må bra. Jag är så stolt över att ha er i mitt liv !
 
Under den här tiden har jag lärt mig en del om mig själv.
Regel nr 1 - börja lyssna på mitt inre och på min kropp. Börja ta hand om mig själv bättre. Tillåta mig själv att vara trött och slut och inte bara köra på tills det är för sent.
Regel nr 2 - sluta oroa mig så mycket för hur saker & ting kommer att bli. Ta vara på dagen och njuta av livet. (lättare sagt än gjort, när man oroar sig för att inte få det man vill ha)
Regel nr 3 - (detta är den svåraste delen) att tala om vad jag känner och våga anförtro mig åt mina nära & kära.
Regel nr 4 - göra saker jag drömmer om, som får mig att må bra och ha roligt.
 
Regel nr 4 får bli nr 1 på min to-do-list. Jag behöver ha roligt och ha saker att se fram emot. Mys med vänner, resor och att få komma bort är väl den bästa medicinen som finns ?


Kommentarer
linda

<3

2013-01-14 @ 14:17:28
URL: http://holen666.blogg.se
Tess

Du är så vacker =)

Jätte fina smycken och tavlor *kram*

2013-01-24 @ 17:36:59
URL: http://theresekostresa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0