Sötaste Molly.

 
Längtar lite efter denna goa unge ! ♥ Men jag får nog lov att vänta tills efter nyår innan jag får träffa henne igen.
 
Idag är jag ledig. Enda lediga dagen denna vecka. I helgen jobbar vi alla kicks-flickorna och det kommer nog vara full fart.
Så idag måste jag försöka fixa det sista inför julen. Det ska bakas ! Det hade varit lite trevligare med sällskap. Men K kommer hem och hjälper mig sen.
Jag börjar faktiskt känna att det ska bli lite skönt när jul & nyår är över och lugnet får lägga sig lite igen. Komma tillbaka till de vanliga rutinerna och slippa tänka på alla julklappar & nyårsbestyr. Faktiskt, så har jag aldrig gillat nyår. Med alla dess förväntingar och tvång på att man måste göra något speciellt. Minns ett år då jag bojkottade nyår helt och hållet. År 2007 satt jag hemma själv och målade en tavla, gick och la mig strax efter klockan tolv. Förra året var guld värt - att sitta i en jaccuzzi på balkongen i Thailand och ta ett glas vin, titta på fyrverkerier och den vackra utsikten och bara njuta av tiden tillsammans med den man tycker om. Att slippa pressen här hemma att man måste gå på fest, dricka alkohol och vara bakis på nyårsdagen. I år vet jag inte riktigt vad vi ska göra, men jag hoppas att det inte blir det sistnämda.
 
Nej, nu ska jag sätta igång med baket ! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0